Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enApplegate, Jane H.; und weitere
TitelThe First Year Teacher Study
Quelle(1977), (68 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adjustment (to Environment); Beginning Teachers; Discipline Problems; Interprofessional Relationship; Job Satisfaction; Role Perception; Self Actualization; Teacher Attitudes; Teacher Behavior; Teaching Experience; Vocational Adjustment
AbstractThe initial aspects of this report discuss the selection of the sample and the field study research methodology employed. The second section, "First Year Teachers' Changing Perceptions," reviews the changes that first-year teachers perceived along seven dimensions: (1) teacher satisfactions; (2) discipline, fears, worries, frustrations, failures, and problems; (3) perceptions of self and/or self as teacher; (4) surprises; (5) career plans; (6) opinions of teacher training; and (7) how they measure their progress. The third section of the report, "First Year Teachers' Relationships with Others: One Dimension," focuses upon support/nonsupport and the kinds of interactions which create those feelings. Different kinds of supportive and nonsupportive relationships are discussed, and illustrative examples of each category are displayed. (Authors)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: